<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=443714626152925&ev=PageView&noscript=1" />
14 Sier

Naleśniki orkiszowe

Mąka - nieodłączony składnik naszej diety. W kuchnii wykorzystujemy ją dosłownie we wszystkim: ciastach, ciasteczkach, makaronach, pieczywie, pierogach, sosach. 

Zazwyczaj sięgamy po zwykłą mąkę pszenną, czyli oczyszczoną, pozbawioną makro i mikroelementów oraz błonnika. 

Czy nie warto więc poszukać zdrowszych zamienników?

Myślę, że tak, dlatego proponuję mąkę orkiszową. 

Orkisz posiada optymalną zawartość jakościową oraz ilościową wszystkich składników - wysokowartościowego białka ( o innej strukturze niż pszenica ), węglowodanów, nienasyconych kwasów tłuszczowych, soli mineralnych, pierwiastków śladowych ( żelazo, magnez, fosfor, wapno ), elektrolitów i witamin ( A, E, D, B1, B2, B6 ).

 

Składniki: 

110 g mąki orkiszowej razowej typ 2000 lub graham typ 1850

szczypta soli himalajskiej

2 łyżki ksylitolu lub muscovado

1/2 łyżeczki cynamonu

2 jajka

300 ml mleka roślinnego ( użyłam domowego mleczka kokosowego )

olej kokosowy do smażenia

 

Przygotowanie:

Mąkę orkiszową wsypać do miski, dodać sól, cukier i cynamon, dodać jajka oraz 1/3 ilość mleka, zmiksować, stopniowo dodawać resztę mleka miksując. Ciasto przykryć ściereczką i odczekać minimum pół godziny.

 

Naleśniki podałam z duszonymi jabłkami, gorzka czekoladą ( zawartość kakao 85% ) i orzechami.

 

Smacznego !

Twój komentarz




POKAŻ
POKAŻ
Paulina Guzik - ZnanyLekarz.pl