<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=443714626152925&ev=PageView&noscript=1" />
15 List

Jogurt z płatkami owsianymi, bananem i orzechami

Na pewno wszyscy znają taki sposób na błyskawiczne II śniadanie, ale ile z nas o nim pamięta i przygotowuje je na co dzień? Można je przygotować na wynos, w szklanych słoiczkach z pokrywką. Będzie idealną przekąską w pracy. Spróbujcie przygotować dzieciom taki deser zamiast słodyczy na podwieczorek! Słoiczki z jogurtem przekładanym płatkami owsianymi, owocami i ulubionymi dodatkami. Można tworzyć dowolne kombinacje, np. używać syropu klonowego zamiast miodu, musli bez dodatku cukru zamiast płatków owsianych, dodawać suszone owoce lub ziarna np. pestki dyni, czy nasiona lnu. Do słoiczków wędrują zwykle sezonowe owoce, w lecie truskawki, w zimie owoce cytrusowe i egzotyczne. W słoiczku na zdjęciu jest ułożone po kolei, od dołu: jogurt kokosowy, mandarynka, płatki owsiane, nasiona słonecznika, banan i orzechy.

    Składniki :

    1 mały banan lub inne ulubione owoce

    1 kubek jogurtu greckiego ( u mnie jogurt kokosowy PlantON dostępny w Lidlu ) 

    kilka sztuk orzechów włoskich 

    2 łyżki płatków owsianych 

    1 łyżeczka nasion słonecznika

    szczypta cynamonu

    opcjonalnie łyżeczka miodu

    Przygotowanie:

    Płatki owsiane zalać wrzątkiem i odczekać 15 minut, aż wchłoną wodę. Banana pokroić w plasterki. Orzechy posiekać. Jogurt wymieszać z płatkami, pokrojonym bananem, orzechami i nasionami słonecznika, przełożyć do salaterki. Wierzch posypać cynamonem i opcjonalnie polać łyżeczką miodu. 
     

    Twój komentarz




    POKAŻ
    POKAŻ
    Paulina Guzik - ZnanyLekarz.pl